(...)

Ez a blog főleg szociológiát tanuló hallgatóknak készült, megkönnyítendő a tanulást
("az olvasóhoz" címszó alatt navigálást is találnak)

2009. április 16., csütörtök

Pedagógia -pedagógus hallgatóknak

Tisztelt hallgatók!A címre, illetve az alábbi linkekre kattintva találják meg a tematikákat és a témaköröket. http://www.scribd.com/full/14291891?access_key=key-1ddojoastuy9lnvayb1d http://www.scribd.com/doc/14284501/oktatasi-rendszerek-elmealeteujsablon?secret_password=11zu05yk91tvqjg0fi34 http://www.scribd.com/doc/14284519/oktatas-es-nevelesszociologia-ujsablon-alapjan?secret_password=2k3ekl0wh8n7rcmamouo http://www.scribd.com/full/14284692?access_key=key-2ipxsfsim9uvnnmo3nb9 Tanítani

2 megjegyzés:

Márton írta...

Kedves Gabi!

Igazán összerakott prezentáció, örülök, hogy Kata felhívta rá a figyelmemet (akivel az előadásod után beszélgettél). Amivel kiegészíteném: szerintem a kommunikációs formák közvetítenek a makro- és mikroszintek logikai hasonlóságának kialakítása során. Itt jelentkezik óriási deficit: egyrészt a pedagógusok "pedagógiailag üdvös kommunikációs fejlődését" megnehezíti, hogy jobbára a katedra egyik oldaláról rögtön a másikba kerülnek, azaz még Magyarországon belül is kevés kommunikációs helyzettel találkoznak. Másrészt, nem találkozunk más hangnemmel, hozzállással, mert nincs elegendő tétre menő kommunikációnk olyan kultúrák képviselőivel, akik viszonylag jól tudnak komoly rendszereket, nagy szervezeteket üzemeltetni (ld. a germán nyugat-európa). Ezt hosszasan kellene kifejtenem, de talán sejthető, mire gondolok. Na, majd írok a blogomban a német és a magyar egyetemi Tanulmányi Osztály közti különbségről, arról, hogy vki a problémát, feladatot akarja-e felismerni vagy egy rutint lefuttatni. :)
Ui: Külön köszönet, hogy felhívtad erre a prezentációkészítő alkalmazásra a figyelmemet. :)

Szirbik Gabriella írta...

Szia Márton!
Igen, persze emlékszem Katára, sőt!
Örülök, hogy tetszik a prezi. Igen ki kellene egészíteni, mert ez így egy kognitív térkép (nehogy elfelejtsem a végén!)
Azt hiszem sejtem, hogy mire gondolsz: Luhmann és az ő konstruktivista pedagógiája és a német pedagógusoknak szánt-írt tanulmányai (?)
De mi szociológusok azt se felejtsük el, hogy a '70-es évek végétől kontraszelekció folyik a magyar pedagógusképzésben nagyjából-pont-sajnos....Na ja: régóta feltűnt, hogy én mint átlag szociológus többet tudok pedagógiából, mint az átlag pedagógus szociológiából: ez sincs így jól...
Köszönöm, hogy írtál
Üdvözletel: Szirbik